התחלתם להרגיש כאבי גב שרק מתחזקים עם הזמן?
לפני הכל, עצרו מיד את מה שאתם עושים והעניקו לגוף שלכם מנוחה ראויה.

עמוד השדרה שלנו הינו עמוד התווך לשרירים ולתנועה מקסימאלית של הגוף שלנו.
גב בריא מצויד בשלוש קשתות: מותנית, צווארית וגבית, המבנה מעניק לו יציבות, גמישות וחוזק.
לכן, כאשר מתחילים כאבי גב, הגוף יותר תפוס ופחות גמיש.
בכדי לחזק ולייצב אותו בחזרה ניתן לעשות פעילות אירובית כגון הליכה או שחייה. כדאי לבצע פעילות אירובית 3-5 פעמים בשבוע בדרגת קושי קלה – בינונית בכדי לא להכביד על הגב. שחיית גב או חתירה היא הפעילות המומלצת ביותר לטיפול בכאבי גב מאחר ובמהלך השחייה לא מפעילים עומס על החוליות ומאפשרים עבודה על שיפור הגמישות והחוזק של הגב.
ישנה עדיפות לשחיית גב או חתירה מאחר והתנועה בסגנונות אלו אינה תנועה גדולה כמו זאת הנמצאת בסגנונות אחרים.
כדי למנוע פציעות במהלך שחיה בתוך בריכת שחיה, מומלץ לעבוד עם מאמן אישי שידריך אתכם מה אסור ומה מותר לעשות כשיש כאבי גב. ישנן טכניקות מסוימות של שחיה ולכל אחד ניתן להתאים את הטכניקה המושלמת עבורו.
בעזרת מאמן אישי מיומן, אשר ילמד את הבעיות הבריאותיות הקיימות ואת התנועות המתאימות לכל אחד, ניתן להקל על כאבי הגב הנוכחיים ולא להוסיף כאבים נוספים.
קחו שיעורי שחיה בכדי לא להעמיס, השתדלו לעלות את הרמה בהדרגה וכמובן לעשות חימום לפני האימון בכדי למנוע פציעות נוספות. כאבי גב אינם מעידים על כך שצריך להפסיק להתאמן, אלא למתן כושר גופני ולהתאים את הפעילות לבעיות הגופניות.
הפחיתו את העומס על החוליות בכדי למנוע פציעות במהלך שחיית חתירה השתדלו לא להוציא את הראש מהמים בתנועות סיבוביות או בתנועות חדות לצורך הנשימה.
השתדלו שהידיים שלכם תמיד יהיו מקבילות אחת לשנייה ואל תשכחו לעצור במידה ותחושו כאב או רגישות.
בכדי למנוע פציעות במהלך שחיית חזה כדאי להרים את הראש באופן מינימאלי בכל נשימה, כדאי לשחות עם שנורקל ומסיכה בכדי להימנע מעומס על הצוואר ומתנועות חדות. גוונו במספר סגנונות המומלצים על ידי מאמן אישי בכדי לא לשחוק את אותו אזור בגוף.

חדר כושר ברמת גן, חדר כושר בתל אביב, חדר כושר בראשון לציון, חדר כושר בחדרה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *