תרגלי רגליים בעבודת כוח

רבים נוטים ליחס חשיבות זניחה יחסית לתרגילי רגליים בחדר הכושר.יש המתרצים זאת בעבודה אינטנסיבית של פעילות זו או אחרת אירובית כעבודת רגליים חזקה. מחשבה זו שגוייה מיסודה!
לתרגילי רגליים בחדר הכושר באימון הכוח חשיבות גדולה מכמה סיבות.
1. הגדלת המסה השרירית ברגליים על ידי אימוני התנגדות. שכן בעבודה אירובית אין עומס משקלי מאידך אין עליה במסה השרירית באזור הגליים. הגלת המסה השרירית ברגליים חשובה להצרת היקפים הרבה יותר מעבודה אירובית כזו או אחרת.
2. קבוצת שרירי הרגליים הינם המסה השרירית הגדולה ביותר בגוף , לכן שחרור הורמון הגדילה בתרגילי רגליים הוא המרבי , הטוב והיעיל ביותר מכל שאר התרגילים לשרירי השלד. ( באימון רגליים אפקטיבי עם משקלי עבודה מותאמים ניתן להגיע לטונוס שריר של עד כ 100 שעות , כלומר ניתן לומר שעד לאחר כ100 שעות הורמוני הגדילה מופרשים וזה משפיעה השפעה ישירה על כל רקמות הגוף )
3. אסתטיקה , תרגילי רגלים עצימים יוצרים שיוון בין פלג גוף עליון ותחתון. יוצר פרופורציה טובה ויפה שנראית טוב לעין. תרגול שרירי הרגליים מתאימה וחשובה לכל גיל ומין. כלומר גם אדם מבוגר מסוגל לעשות סקווטים (כמו קימה מכיסא ) גם בחורה יכולה וצריכה לתרגל סקווטים, לאנג'ים, ודד ליפט ולהעמיס משקלים בהתאם ליכולת על מנת להגביר טונוס ומסה שרירית באזורים אלו.
4. שיפור וחיזוק של שרירי הקור בתרגילי רגליים היא מקסימאלית הרבה יותר מכל שריר אחר מאידך ניתן לראות שיפור בתפקוד היום יומי.

לסיכום, עבודת רגליים חשובה מאוד לשיפור האסתטיקה , עיצוב הגוף ולתקינות התפקוד היום יומי.
מאת: מור נשיא - מדריך ומאמן אישי בזאוספורט 

 


03-6114500